با فیتیتو

همیشه فیتی تو

مکمل ها

مکمل بتا آلانین
تغذیه
MohammadReza

مکمل بتا آلانین – راهنمای مبتدیان

بتا آلانین با افزایش ظرفیت ورزش و کاهش خستگی عضلانی عملکرد را افزایش می‌دهد.

همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی، تقویت کننده سیستم ایمنی و ضد پیری است.

شما می‌توانید بتا آلانین را از غذاهای حاوی کارنوزین یا از طریق مکمل‌ها دریافت کنید. دوز توصیه شده 2 تا 5 گرم در روز است.

اگرچه مقادیر بیش از حد ممکن است باعث سوزن سوزن شدن پوست شود، بتا آلانین مکملی بی‌خطر و موثر برای افزایش عملکرد ورزشی در نظر گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید
اسید آمینه گلوتامین
تغذیه
MohammadReza

اسید آمینه گلوتامین: فواید، موارد استفاده و عوارض جانبی

گلوتامین یک اسید آمینه است که به دو شکل وجود دارد: L-گلوتامین و D-گلوتامین.

ال-گلوتامین شکل مهمی است که به طور طبیعی در بدن تولید می‌شود و در بسیاری از غذاها یافت می‌شود. تخمین زده می‌شود که یک رژیم غذایی معمولی حاوی 3 تا 6 گرم در روز است.

سوخت برای سلول‌های ایمنی و روده فراهم می‌کند و به قوی نگه داشتن اتصالات روده کمک می‌کند.

در مواقعی که بدن شما نمی‌تواند مقادیر بهینه تولید کند، مانند هنگام آسیب دیدگی یا بیماری شدید، مصرف مکمل آن ممکن است برای سلامت ایمنی و بهبودی شما مفید باشد.

گلوتامین همچنین اغلب به عنوان یک مکمل ورزشی استفاده می‌شود، اما اکثر تحقیقات اثربخشی آن را تایید نمی‌کنند.

به نظر می‌رسد مکمل در کوتاه مدت بی‌خطر باشد، اما تحقیقات بیشتری در مورد اثرات بلند مدت آن مورد نیاز است.

قبل از مصرف مکمل گلوتامین، در نظر بگیرید که آیا دلیل مصرف آن توسط شواهد فعلی تایید شده است یا خیر.

بیشتر بخوانید
ال-آرژنین
تغذیه
MohammadReza

ال-آرژنین: فواید، دوز، عوارض جانبی و موارد دیگر

ال-آرژنین (L-arginine) یک اسید آمینه است. آمینو اسیدها بلوک‌های سازنده پروتئین‌ها هستند
تحقیقات نشان داده است که ال-آرژنین ممکن است مزایای بالقوه مختلفی را در صورت استفاده به عنوان مکمل ارائه دهد. با این حال، نتایج مخلوط هستند و این مکمل ممکن است برای برخی از شرایط آنقدر که بسیاری از شرکت‌های مکمل ادعا می کنند موثر نباشد.
ورزشکاران ممکن است از ال-سیترولین یا ترکیبی از ال-آرژنین و ال-سیترولین بیشتر از ال-آرژنین به تنهایی بهره مند شوند.

بیشتر بخوانید
مکمل های چربی سوز
تغذیه
MohammadReza

بررسی 12 قرص و مکمل کاهش وزن پرطرفدار

این مکمل‌ها می‌توانند مفید باشند، اما اثرات آن در بهترین حالت کم است.
متأسفانه، هیچ مکمل یا قرصی برای کاهش وزن واقعاً به خوبی کار نمی کند.
آنها ممکن است کمی به متابولیسم شما ضربه بزنند و به شما کمک کنند چندصد گرم کم کنید، اما متأسفانه کار به همین جا ختم می شود.
کاهش کربوهیدرات ها و خوردن پروتئین بیشتر هنوز بهترین راه برای کاهش وزن هستند و بهتر از همه قرص های رژیمی ترکیبی عمل می کنند.

بیشتر بخوانید
امگا 3-6-9
تغذیه
MohammadReza

اسیدهای چرب امگا-3-6-9 مروری کامل

مکمل های ترکیبی امگا-3-6-9 محبوب هستند، اما معمولاً هیچ مزیت دیگری نسبت به مصرف امگا-3 به تنهایی ندارند.
امگا 6 در مقادیر خاصی ضروری است، اما در بسیاری از غذاها وجود دارد. افرادی که از رژیم غذایی غربی پیروی می کنند ممکن است در حال حاضر بیش از حد مصرف کنند.
علاوه بر این، بدن می تواند چربی های امگا 9 تولید کند و به راحتی در رژیم غذایی به دست می آید. بنابراین نیازی به مصرف آنها به شکل مکمل ندارید.
بنابراین، اگرچه مکمل‌های ترکیبی حاوی نسبت بهینه امگا 3-6-9 هستند، مصرف فقط امگا 3 احتمالاً بیشترین فواید سلامتی را برای شما به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید
CLA
تغذیه
MohammadReza

CLA (اسید لینولئیک مزدوج): بررسی مفصل

مطالعات نشان می‌دهند که CLA تنها تأثیرات کمی بر کاهش وزن دارد.
اگرچه در دوزهای تا 6 گرم در روز هیچ عارضه جانبی جدی ایجاد نمی کند، نگرانی هایی در مورد اثرات طولانی مدت دوزهای مکمل برای سلامتی وجود دارد.
از دست دادن چند صد گرم چربی ممکن است ارزش خطرات بالقوه سلامتی را نداشته باشد – به خصوص که راه های بهتری برای کاهش چربی وجود دارد.

بیشتر بخوانید
کلنبوترول
تغذیه
MohammadReza

کلنبوترول چیست؟

کلنبوترول توسط FDA برای استفاده در انسان تایید نشده است. در خارج از ایالات متحده، می توان از آن برای درمان آسم یا COPD استفاده کرد. این دارو اغلب برای کاهش وزن یا افزایش عملکرد ورزشی بدون برچسب استفاده می شود.
کلنبوترول توسط FDA برای استفاده در انسان تایید نشده است. در خارج از ایالات متحده، می توان از آن برای درمان آسم یا COPD استفاده کرد. این دارو اغلب برای کاهش وزن یا افزایش عملکرد ورزشی بدون برچسب استفاده می شود.
کلنبوترول در صورت استفاده بیش از حد یا سوء استفاده می تواند عوارض جانبی منفی داشته باشد.
هنگام استفاده از کلنبوترول، رعایت دقیق تمام دستورالعمل های دوز بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید
۵ چربی سوز طبیعی
تغذیه
MohammadReza

5 چربی سوز طبیعی

هیچ “قرص جادویی” واحدی برای حل مشکلات وزن شما وجود ندارد.
با این حال، بسیاری از راه‌حل‌های طبیعی می‌توانند به شما در سوزاندن چربی‌های بیشتری کمک کنند، وقتی با یک سبک زندگی ارتقاء دهنده سلامتی ترکیب شوند که شامل خوردن یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی و ورزش می‌شود.
این محلول های طبیعی شامل کافئین، عصاره چای سبز، مکمل های پروتئینی، مکمل های فیبر محلول و یوهیمبین است.
در این میان، کافئین، عصاره چای سبز و مکمل‌های پروتئینی احتمالاً مؤثرترین‌ها در کمک به چربی سوزی هستند. قبل از شروع استفاده از هر مکمل جدید با یک متخصص مراقبت های بهداشتی صحبت کنید تا مطمئن شوید که خطرات، مزایا یا تعاملات را به طور کامل درک کرده اید.

بیشتر بخوانید
ال-کارنیتین فواید، عوارض جانبی، منابع و دوز
تغذیه
MohammadReza

ال کارنیتین فواید، عوارض جانبی، منابع و دوز

ال کارنیتین بیشتر به عنوان یک چربی‌سوز شناخته می‌شود اما تحقیقات کلی با این فرض متفاوت است. بعید است که باعث کاهش وزن قابل توجهی شود.
با این حال، مطالعات استفاده از آن را برای سلامت، عملکرد مغز و پیشگیری از بیماری‌ها تایید می‌کند. مکمل‌ها همچنین ممکن است برای افرادی که سطوح پایین تری دارند، مانند افراد مسن، وگان‌ها و گیاهخواران مفید باشد.
از بین اشکال مختلف، استیل ال کارنیتین و ال کارنیتین محبوب‌ترین هستند و به نظر می‌رسد موثرتر باشند.

بیشتر بخوانید