فهرست مقاله

تمرین ناشتا در صبح برای چربی‌سوزی
      

چربی‌سوزی با تمرین ناشتا در صبح

تمرین ناشتا در صبح برای چربی‌سوزی ممکن است بر سطح انسولین شما تأثیر بگذارد و به شما کمک کند سالم‌تر بمانید. بهبود حساسیت به انسولین ممکن است به کاهش احتمال ابتلا به دیابت کمک کند. یک مطالعه در بریتانیا بر این موضوع تمرکز دارد که چگونه زمان غذا می‌تواند بر نتایج یک تمرین تاثیر بگذارد.

بر اساس مطالعه جدیدی که در مجله Clinical Endocrinology & Metabolism توسط دانشمندان علوم سلامت در دو دانشگاه بریتانیا منتشر شد، ورزش قبل از صبحانه می‌تواند مزایای سلامتی از جمله سوزاندن چربی به میزان قابل توجه و کمک به کنترل بهتر قند خون را در افراد افزایش دهد (۱).

در طول این مطالعه ۶ هفته‌ای، محققان دانشگاه‌های باث و بیرمنگام ده‌ها مرد مبتلا به اضافه وزن یا چاقی را که ساکن منطقه باث در انگلستان بودند، مورد مطالعه قرار دادند.
این مطالعه نشان داد کسانی که قبل از صبحانه ورزش می‌کردند، دو برابر بیشتر از کسانی که بعد از صبحانه ورزش می‌کردند، چربی می‌سوزاندند.

محققان دریافتند افرادی که بعد از یک شب روزه‌داری، صبح به صورت ناشتا ورزش می‌کردند، در طول ورزش سطح انسولین کمتری داشتند.

تمرین ناشتا در تحقیقات

شرکت کنندگانی که دوچرخه سواری با شدت متوسط ​​داشتند، وعده‌های غذایی خود را قبل از ساعت ۸ عصر قبل از تمرین میل کردند.

محققان نتایج دو گروه را مقایسه کردند. آنهایی که صبحانه را قبل از ورزش می‌خوردند و آنهایی که بعد از ورزش می‌خوردند، با گروه کنترلی از مردان که هیچ تغییری در سبک زندگی نداشتند.
محققان این مطالعه را تا حدی بر اساس شواهد فزاینده‌ای انجام دادند که نشان می‌دهد زمان خوردن وعده‌های غذایی می‌تواند بر اثربخشی ورزش تأثیر بگذارد.

اگرچه ورزش کردن قبل از صبحانه به مدت بیش از ۶ هفته منجر به هیچ تفاوتی در کاهش وزن نشد، اما این مطالعه نشان داد که تأثیر مثبتی بر سلامت شرکت کنندگان دارد، زیرا بدن آنها به انسولین بهتر پاسخ می‌دهد.
این اثر پیامدهای طولانی مدت قابل توجهی دارد: سطح قند خون آنها را کنترل می‌کند و پتانسیل کاهش خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند بیماری قلبی و دیابت را دارد.

محققان می‌گویند داده‌های آنها اولین بار است که نشان می‌دهد تمرین ورزشی قبل از خوردن صبحانه بر تمرینات ورزشی با شدت متوسط ​​در مردان دارای اضافه وزن یا چاقی تأثیر دارد.
محققان توضیح دادند که افزایش مصرف چربی تا حد زیادی به کاهش سطح انسولین در طول ورزش نسبت داده می‌شود، به این معنی که ورزشکاران قبل از صبحانه در نهایت از چربی بیشتری از بافت چربی خود و در عضلات خود به عنوان سوخت استفاده می‌کنند.

دکتر خاویر گونزالس، استاد ارشد فیزیولوژی انسان در دانشگاه باث و یکی از پژوهشگران این مطالعه، گفت: «بزرگترین دستاوردهای این مطالعه این است که زمان خوردن وعده‌های غذایی در رابطه با ورزش می‌تواند تأثیر عمیقی بر پاسخ به ورزش داشته باشد.
او گفت: «برای افرادی که به دنبال به حداکثر رساندن فواید ورزش برای سلامتی هستند، انجام برخی از جلسات در حالت ناشتا احتمالاً مزایای بیشتری نسبت به انجام همه جلسات بعد از صبحانه دارد.»

گونزالس خاطرنشان کرد که تحقیقات قبلی نشان داده است که انجام یک جلسه تمرین قبل از صبحانه باعث افزایش مصرف چربی می‌شود. اما قبل از این مطالعه، هیچ کس به طور قطع نمی‌دانست که آیا این افزایش مصرف چربی در طول یک برنامه تمرینی یا یک دوره زمانی پایدار ادامه می‌یابد.

گونزالس گفت: «در اینجا ما نشان می‌دهیم که افزایش مصرف چربی با ورزش قبل از صبحانه در طول شش هفته تمرین ادامه می‌یابد، حتی زمانی که افراد تناسب اندام پیدا می‌کنند. علاوه بر این، این به بهبود حساسیت به انسولین و سازگاری در عضلات مرتبط با کنترل گلوکز تبدیل می‌شود.
وی افزود که این بهبودها در حساسیت به انسولین و سازگاری با عضلات، پتانسیل کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را دارد.

دکتر تاد آستورینو، استاد حرکت شناسی در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا سن مارکوس، گفت که دانشمندان بهداشت حداقل ۴۰ سال است که می‌دانند پرهیز از غذا قبل از ورزش، اتکا به چربی به عنوان سوخت را افزایش می‌دهد.
او گفت: «بنابراین نتایج آنها که این را نشان می‌دهد جدید نیست. اما او گفت آنچه جدید است این است که سطوح بالای انسولین با تمرینات ورزشی قبل از مصرف کربوهیدرات کاهش می‌یابد، اما نه بعد از مصرف کربوهیدرات.

این نشان می‌دهد که اگر فردی ورزش می‌کند که در معرض خطر ابتلا به دیابت است و قند خون بالا دارد، ورزش باید در حالت ناشتا انجام شود تا این کاهش در پاسخ انسولین به یک وعده غذایی تقویت شود. او افشاگری این مطالعه را پیشگامانه خواند.

بدون کاهش وزن سالم‌‌تر شوید

کنت هنسن، استادیار دپارتمان سلامت، ورزش و علوم توانبخشی در دانشگاه ایالتی وینونا در مینه‌سوتا، می‌گوید پیام سلامت عمومی در اینجا می‌تواند این باشد که برای حساس‌تر شدن به انسولین لزوماً نیازی به کاهش چربی بدن ندارید.

بیایید بگوییم ژنتیک حکم می‌کند که شما یک فرد بزرگتر هستید. بهداشت عمومی می‌گوید که حتی اگر وزن کم نمی‌کنید، می‌توانید سلامت خود را با روشی مشابه این بهبود بخشید.» این مطالعه توسط انجمن فیزیولوژیکی، صندوق جایزه رتبه بندی و بنیاد آلن تامین مالی شد.

محققان می‌گویند گام‌های بعدی شامل بررسی اثرات طولانی‌مدت این نوع ورزش و بررسی این موضوع است که آیا زنان نیز مانند مردان سود خواهند برد. گونزالس گفت: “ما این مطالعه را در مردان به عنوان اولین مطالعه انجام دادیم تا اطمینان حاصل کنیم که گروهی همگن از مردم داریم.” ما بسیار مشتاقیم که ببینیم آیا این پاسخ‌ها برای زنان نیز قابل ترجمه است یا خیر.»

حرف آخر

تمرین ناشتا قبلا از صبحانه می‌تواند به چربی سوزی کمک کند و همین‌طور می‌تواند باعث بهبود حساسیت به انسولین و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ می‌شود. این نتایج در گروه آماری مردان به دست آمد و برای تعمیم به زنان بهتر است تحقیقات مجزا با گروه آماری زنان صورت گیرد.

چه امتیازی برای این مقاله میدهید؟

امتیاز 0.00 از 0 رای

فهرست مقاله

 ۵ مقاله اخیر

۵ مقاله اخیر از این قسمت برای شما در دسترس است

فعال باش و جایزه بگیر

با پیوستن به فیتیتو کلاب و انجام یک سری فعالیت ها در سایت فیتیتو، فیتی کوین جمع کن. با این فیتی کوین ها میتونی کلی جایزه و تخفیف بگیری. همین الان کلیک کن.

fitito club

 ۵ مقاله برتر

مقالات برتر فیتیتو را در این قسمت مشاهده کنید

نوشته های مشابه

کاهش وزن با جراحی اسلیو معده

چه مدت طول می کشد تا وزن کم کنید؟

الکل چقدر در بدن شما باقی می‌ماند؟

دیدگاهتان را بنویسید