با فیتیتو

همیشه فیتی تو

علم تمرین

چگونه ورزش را شروع کنیم
علم تمرین
MohammadReza

نحوه شروع ورزش: راهنمای مبتدیان

شروع یک برنامه ورزشی جدید می‌تواند چالش برانگیز باشد. با این حال، داشتن اهداف واقعی می‌تواند به شما در حفظ یک برنامه تناسب اندام در طولانی مدت کمک کند.

انواع مختلفی از فعالیت بدنی برای انتخاب وجود دارد. چند مورد را پیدا کنید که برای شما مفید است و مطمئن شوید که گهگاه آنها را تغییر دهید.

هدف این است که به آرامی شروع کنید، سطح تناسب اندام خود را بالا ببرید و هر از چند گاهی به بدن خود استراحت دهید تا از صدمات جلوگیری کنید.

پیگیری پیشرفت خود یا شرکت در یک کلاس گروهی مجازی نمونه‌هایی از گام‌های عملی هستند که می‌توانند به شما در حفظ انگیزه و رسیدن به اهدافتان کمک کنند.

همچنین مهم است که یک رژیم غذایی سالم داشته باشید و به طور منظم آب بدن خود را دریافت کنید و همچنین با پزشک و مربی متخصص خود برای نظارت بر سلامت خود مشورت کنید.

پس برای چه چیزی منتظر هستی؟ وقت شروع ورزش رسیده است.

بیشتر بخوانید
hiit
علم تمرین
MohammadReza

8 مزیت تمرین تناوبی با شدت بالا (HIIT)

تمرین تناوبی با شدت بالا یک روش بسیار کارآمد برای ورزش است و ممکن است به شما کمک کند کالری بیشتری نسبت به سایر اشکال ورزش بسوزانید.
برخی از کالری‌های سوزانده شده در نتیجه فواصل با شدت بالا ناشی از متابولیسم بالاتر است که تا ساعت‌ها پس از ورزش ادامه می‌یابد.
به طور کلی، HIIT بسیاری از مزایای سلامتی مشابه سایر اشکال ورزش را در مدت زمان کوتاه تری ایجاد می‌کند.
این فواید شامل کاهش چربی بدن، ضربان قلب و فشار خون است. HIIT همچنین ممکن است به کاهش قند خون و بهبود حساسیت به انسولین کمک کند.
بنابراین، اگر زمان کمی دارید و می‌خواهید فعال شوید، تمرینات تناوبی با شدت بالا را امتحان کنید.

بیشتر بخوانید
طنابزنی
علم تمرین
MohammadReza

طناب‌زدن در مقابل دویدن: آیا یکی بهتر از دیگری است؟

دویدن و طناب زدن هر دو شکل عالی ورزش هستند. آنها ارزان هستند و به حداقل تجهیزات نیاز دارند.
همچنین، هر دو در مدت زمان کوتاهی تعداد قابل توجهی کالری می سوزانند. این می تواند به کاهش درصد چربی بدن و بهبود ترکیب بدن شما کمک کند، اگر این اهداف شما هستند.
با این وجود، هر دو فعالیت‌هایی هستند که تاثیر زیادی دارند و ممکن است برای کسانی که آسیب‌های لگن، زانو یا مچ پا دارند، مناسب نباشند.
انتخاب تمرینی که برایتان جالب‌تر است و به آن پایبند خواهید بود، مهم‌ترین عامل است. شما همیشه می توانید هر دو فعالیت را به عنوان یک گزینه عالی برای ایجاد تنوع در برنامه ورزشی خود جایگزین کنید.

بیشتر بخوانید